Ieškoti

Orff-Schulwerk konceptas

Atnaujinta: 01-13

Karlas Orfas (orig. Carl Orff, 1895-1982) - buvo vokiečių kilmės kompozitorius ir muzikos mokytojas. Labiausiai žinomas dėl savo kantatos "Carmina Burana". Jo Schulwerk konceptas padarė didelę įtaką vaikų muzikiniam lavinimui. Labai svarbus asmuo Karlo Orfo gyvenime buvo Gunild Keetman, kuri buvo tarsi jo dešinioji ranka ir taip pat padėjo sukurti Orff-Schulwerk.


Nuotrauka: Strobl (Carl-Orff-Stiftung/Archyvas: Orff-Centras Miunchenas)



Orff-Schulwerk kūrybiškai apjungia elementus: muziką, kalbą bei judesį į pamokas, kurių tikslas yra sukurti naturalią vaiko aplinką ir lavinti jį per jam geriausiai pažįstamą formą - žaidimą. Vaikas yra centras, jis yra pagrindinė pamokos dalis, tarsi atskaitos taškas, nuo kurio rutuliojasi ir išsivysto kiti dalykai. Dėl to Orfui labai svarbu buvo improvizacija ir "laisva" pamoka. Ne grojimas iš natų, tačiau laisvas muzikavimas, garsų atradimas. Ne terminų mokinimasis, tačiau asociacijų, piešinių kūrimas. Ne svetimų žingsnelių mokinimasis, tačiau savo kūno galimybių atradimas. Visa tai susiveda būtent į vaiką, į jo išraišką, jo asmenybės vystymąsi. Tai yra žaidimas su fantazija.


Orff ieškojo elementarumo. Matydamas kaip šoka ekspresionistinio šokio pionierė Mary Wigman pagal mušamųjų muziką, jis atrado muzikos ir šokio ryšį, tą elementarų ryšį, kuris yra kiekvieno mūsų kūne. Judesys ir šokis buvo pagrindas improvizuotoms melodijoms ir ritmams, kurie išsivystė grojant skirtingais instrumentais.


Orff-Schulwerk tai elementarios muzikos ir šokio pedagogikos konceptas, kuris neturėtų būt suprantamas kaip "paprastas" tačiau kaip tai, kas gimsta iš mūsų. Tai, kas leidžia atrasti savo galimybes, apjungiant muziką, judesį bei kalbą. Vaikams - tai yra galimybė atrasti savo išraiškos kalbą elementariu būdu, per tai, ką, jie labiausiai mėgsta - žaidimą.


Šaltiniai:

https://www.orff.de/orffr-schulwerk/idee/

https://2bfcb07a-e06d-4788-ac65-cc3b369ce211.filesusr.com/ugd/8289b4_8908d6e3d824453289e3d1313c27bc6c.pdf (psl. 7 - 10)

https://2bfcb07a-e06d-4788-ac65-cc3b369ce211.filesusr.com/ugd/8289b4_375483a449684775a1d2083ebc78c9bb.pdf (psl. 18-20)



87 peržiūros

Naujausi įrašai

Rodyti viską