top of page
Ieškoti

Keturios priežastys, dėl kurių šokis padaro mus laimingesnius

Atnaujinta: 2022-09-04

Žmogaus kūnas yra sukurtas ir pritaikytas šokiui bei judėjimui. Pagal šį teiginį galime suprasti to svarbą mūsų sveikatai, laimei bei santykiams.

Ar tu esi šokėja/s? Dažnas mūsų atsakytų tvirtą NE į šį klausimą, tačiau tiesa ta, kad mes visi esame tam tikro lygio šokėjai. Jau 3 savaičių kūdikėlis, išgirdęs bet kokią muziką, pradeda judėti į ritmą. IR TAU TAIP BUVO! Net jei ir toliau bandai paneigti savo, kaip šokėjo, galimybes, galiu garantuoti, kad sunku išsilaikyti nejudant, kai išgirsti savo mėgstamą muziką.


Šokis yra įaugęs į mūsų kaulus ir ne tik, kaip smagi pasilinksminimo forma. Šokis padeda mums pasinerti į būseną, kurioje pamirštame problemas, o tai padeda reguliuoti mūsų vidines sistemas, kurios daro įtaką mūsų ilgalaikei sveikatai. Šokis susideda iš kelių mums naudingų veiklų: sporto, muzikos klausymo ir bendrystės su kitais žmonėmis. Sujunk visus šiuos dalykus į vieną, ir štai, jau turi būdą, kaip padėti savo fizinei ir psichinei sveikatai.


"Šokis yra streso priešnuodis - būdas kovoti su negatyviomis emocijomis, eliksyras kūnui, protui ir sielai" - sako argentinietiško tango bei svingo šokėjai Christensen ir Dong-Seon Chang savo knygoje Šokis - tai geriausias vaistas (Dancing Is the Best Medicine).


1. Šokis leidžia mums jaustis gerai


Daugiau nei prieš dešimtmetį Didžiojoje Britanijoje buvo sukurtas projektas Šokis gyvenimui (Dance4Life), į kurį susirinko daugiau nei 2000 žmonių. Po 8-10 savaičių trukusių pamokų buvo atlikta apklausa, po kurios paaiškėjo, kad ši programa padėjo žmonėms jaustis geriau, dalyviai džiaugėsi padidėjusiu energijos kiekiu bei naujais draugais. Daugelis atrado būdus išreikšti save, išlikti kūrybiškiems, palaikyti sveikatą.


Tačiau, kaip jau minėta, šokis - daug daugiau negu tik sportas. 2004m. atliktuose tyrimuose studentai dalyvavo 90min afrikietiškų šokių pamokoje, jogos užsiėmimuose ir biologijos paskaitoje. Atliktos apklausos parodė, kad joga ir šokiai sumažino studentų streso lygį ir negatyvias emocijas. Tačiau šokiai taip pat dar ir padidino pozityvias emocijas, kurių jogos užsiemimo metu nebuvo. Kituose panašiuose tyrimuose buvo gauti panašūs rezultatai. Palyginant šokius su sportu ar akademinėmis paskaitomis, studentai išskyrė jausmus, kaip kūrybiškumas, sumanumas, gera fizinė savijauta, džiaugsmas, užtikrintumas, atsipalaidavimas, motyvacija ir energija.


Dar vienas LABAI svarbus komponentas šokiuose yra muzika. Būtent šokimas pagal muziką prisideda prie labai daug prieš tai išvardintų veiksnių. Muzika taip pat padeda sumažinti kortizolio kiekį - hormono, kuris išsiskiria patiriant stresą.


2. Šokis kuria bendrystės jausmą


Kažkas nutinka mūsų kūnuose kai šokame sinchroniškai kartu - tai gali turėti įtakos mūsų jausmams vienas kito atžvilgiu. 2016m. atliktuose tyrimuose 94 žmonės buvo pakviesti dalyvauti tylioje diskotekoje (silent disco). Viena grupė žmonių išmoko vieną judesių seką, kita grupė kitą. Žmonės, kurie šoko sinchroniškai jautėsi artimesni lyginant su kitais.


Šokis - tai ne tik puikus būdas susibendrauti su kitais, tačiau jis gali padėti atrasti ir pažinti skirtingas kultūras, kadangi šokis dažnoje kultūroje užima labai svarbią vietą.


3. Šokis gali padėti kovoti su depresija


1900-ųjų viduryje šokis buvo pradėtas naudoti kaip terapijos forma. Šokio terapija gali būti labai įvairi, tačiau žmonės dažnai naudoja judesį, kad atrasti tam tikrus įpročius savyje, pasirįžti naujiems iššūkiams ar išreikšti emocijas. Tyrimai rodo, kad šokio/judesio terapija gali padėti kovoti su depresija, traumomis, nerviniais sutrikimas, lėtiniais skausmais ir kt.


44-55m. moterys patenka į depresijos rizikos grupę. Tyrėjai Kinijoje pakvietė šio amžiaus moteris dalyvauti šokių pamokose. Apklausos parodė, kad moterys, kurios tris mėnesius šoko penkis kartus per savaitę, buvo daug mažiau linkusios į depresiją.


Dažnai žmonės pasirenka šokių pamokas kai patiria sunkumus gyvenime. Kartais, kai jautiesi vienišas ir nesinori skambinti draugui, puikiu sprendimu gali tapti tiesiog pasileisti muziką ir šokti. Apklausos parodė, kad žmonės mato šokių pamokas, kaip stabilią rutiną, į kurią gali atsiremti, kai gyvenime vyksta chaosas.


4. Šokis padeda mums išlikti jauniems



Daugeliu atveju šokis padeda kovoti su iššūkiais, kurie iškyla senstat, kaip prastejančia sveikata, koordinacija ar bendravimu su kitais. Mokinimasis šokti padeda išlaikyti aštrias smegenis (sharp brain) ir jaunatviškumą.


Mokslininkai teigia, kad šokis ypatingai gali padėti parkinsono liga sergantiems žmonėms. Kadangi šie žmonės patiria sunkumų judant bei dažnai patiria depresiją, šokis gali padėti stabilizuoti nuotaikų kaitas bei skatinti pozityvias emocijas. Šokis gali padėti ir dimencijos atveju.


 

Deja, daugelis iš mūsų susiduriame su nepatogumų šokant. Galvojame jog atrodome kvailai, nepasitikime savo judesiais. Tačiau neleiskime šiems jausmams atbaidyti mus nuo šokių. Primenu, kad kiekvienas žmogus gimė su kūnu, kuris pritaikytas šokti ir judėti, svarbiausia yra atrasti tai, kas patinka, išbandyti daugybę įvairiausių šokių stilių. Bet kada galime tiesiog įsijungti savo mėgstamą dainą ir judėti taip, kaip mūsų kūnas nori.




Šaltiniai:

49 peržiūros0 komentarų

Naujausi įrašai

Rodyti viską

Comments


bottom of page