top of page
Ieškoti

Pamokų planas/idėjos Kalėdoms

Atnaujinta: 2023-11-20

Nors iki šv. Kalėdų dar liko šiek tiek laiko, joms pradėti ruoštis jau dabar - yra tikrai ne per anksti. Tikiuosi šis kalėdinių pamokų planas palengvins Jums pasiruošimą ir sukurs žaismingą kalėdinę dvasią.

Šį pamokų planą galima pritaikyti vaikams nuo 5 iki 10 metų, tad atrinkite kurios užduotys tinka būtent Jūsų grupei.

Dainos "Tepu tepu Kalėdos" fonogramą ir natas galite atsisiųsti čia.


Pamokos struktūra:


1. Pokalbis su vaikais apie šv. Kalėdas


Pirmiausiai pradėkite pamoką nuo klausimų vaikams, kaip pvz.:

  • Kokios šventės mūsų laukia žiemą?

  • Kodėl mes švenčiame šv. Kalėdas?

  • Ką man galite papasakoti apie šv. Kalėdas?

  • Kas jums labiausiai patinka švenčių metu?

  • Kas pas jus namuose vyksta per kiekvienas Kalėdas?

  • Ar rašėte Kalėdų seneliui laišką?

  • Ką norėtumėte gauti dovanų per šias Kalėdas?

  • Kaip atsiranda sniegas?

  • Ar jums patinka kai būna sniego per Kalėdas?

  • Ar padedate puošti namus?

  • ...

Klausimai gali būti įvairiausi, svarbu išgirsti ir vaikų idėjas ir galbūt jas išplėtoti. Su šiais klausimais ar po jų galite parodyti įvairias nuotraukas, susijusias su žiema ir Kalėdomis (įkeliu keletą pavyzdžių, juos galite parsisiųsti). Taip pat būtų šaunu vietoj nuotraukų parodyti ir paskaityti kalėdinę knygutę ir su ja dar daugiau apšnekėti apie žiemą bei šventes. Pagal knygutės turinį, taip pat galima pridėti papildomų veiklų. Su kiekviena nuotrauka ar knygutės puslapiu galite su vaikais drauge atrasti garsus, taip pridėtumėte ir balso apšilimą. Pvz. imituoti pučiantį vėją, varpelius ant englutės, labai skanų sausainių ar mandarinų valgymą, ėjimą per sniegą ir jo girgždėjimą ir t.t.


2. Kūno ir balso apšilimas, pasiruošimas dainavimui

  • Išsitempiam į viršų, rankomis bandome pasiekti dangų, giliai įkvepiame ir iškvėpdami rankas nuleidžiame iki žemės. Bandome užuosti, kaip kvepia sniegas, eglutės, sausainiai ir mandarinai. Tuo pačiu galima paklausti, kas vaikams skaniausiai kvepia.

  • Tuomet visi drauge rate susikabiname rankomis ir ramiai sueiname į rato vidurį. Įsivaizduojame, kad pūsime balioną, kuriuo papuošime namus. Visiems drauge sakant f f f f, pripučiame balioną (visi po truputį vėl grįžtame į didelį ratą) ir visiems drauge sakant sss, išleidžiame balioną (visi sueina vėl į vidurį).

  • Tuomet surenkame visą sniegą po kojomis ir metame į viršų sakydami vyyyy. Tada nusipurtome visą užkritusį sniegą nuo mūsų, kratydami visą kūną ir atpalaiduodami balsą išleidžiam naturalų garsą.

  • Žaidimas rate: pirmiausiai pabandome užvesti įšalusią mašiną žiemą - su balsu ir burna skleidžiame garsą, lūpos atpalaiduotos vibruoja (angl. lip trill). Per kelis kartus tik užvedame mašina (balsas vaikšto aukštyn žemyn). Tada mokytojas siunčia su rankos dideliais mostais (galima sukti ratus) šį garsą kitam vaikui rate, vaikas siunčia toliau kitam. Galima siųsti bet kuria kryptimi.

  • Mokytojas parodo, vaikai pakartoja: O o o (aiškus ir labai trumpas garsas); oho! (naudojant dinamiką, vaikštant aukštyn žemyn su balsu); o oho oho (dar vis be melodijos, laisvai)

  • Treniruotis kvintos šuolį, tonacijos keitimui galima naudoti instrumentą. 11551 - o oho oho. Vieną kartą mokytojas pademonstruoja, tada vaikai pakartoja ir keičiama tonacija.


Paįvairinimui galite naudotis ir šia mankšta:


3. Dainos "Tepu tepu Kalėdos" pristatymas



  • Grojant gitara, pianinu ar kitu instrumentu ar naudojant minusinę fonogramą, supažindiname vaikus su dainos melodija be teksto. Svarbu, kad instrumentas taip pat grotų aiškią melodiją ir vaikai dainuodami turėtų į ką atsiremti. Dainuojame ant garsų u, a, ž, ta ir kt. Panaudojame ir vaikų pasiūlymus.

  • Tuomet be muzikos papasakojame dainos tekstą tarsi istorija - išraiškingai, su skirtingomis emocijos. Galima paklausti vaikų apie ką šį istorija, ką išgirdo.

  • Kartu su vaikais pradedame dainuoti o oho oho oho dalį. Pasitreniruojame keletą kartų ir mokytojas pereina į dainos sulpelį. Vaikai atpažins, kad tai ta pati istorija. Pradžiai padainuojama iki pirmo priedainio pabaigos.


4. Piešiame dainą


  • Puikus būdas vaikams atsiminti žodžius yra per kuriamas asociacijas. Pradedant nuo priedainio, su vaikais kartu pasitardami, nupiešiame kiekvieną eilutę. Tai gali būti vienas ženklas, raidė ar visa eilutė, papasakota per piešinį.


Priedainio pavyzdys:


  • Patreniruojame vaikus, paklausdami, ar atsimena kokie žodžiai buvo šiame ar kitame piešinyje. Tuomet padainuojame visi kartu keletą kartų.

  • Galima ir visą dainą mokintis tokiu būdų toliau ar kitoje pamokoje.


5. Judesio pritaikymas


Judesių kūrimas yra taip pat labai efektyvus būdas žodžiams atsiminti. Plius, tai prideda dar daugiau smagumo prie dainavimo.

  • Kartu su vaikais kuriame judesius visai dainai, priedainiui ar stulpeliui. Kiekvieną eilutę galima vienaip ar kitaip parodyti per judesį.

  • Vaikus galima paskirstyti į grupes (vyresnes amžiaus grupes) ir paskyrus tam tikrą tekstą/eilutę paprašyti drauge grupėje sukurti tam judesius, kuriuos vėliau išmoks visi.

Taip pat galite naudoti judesio idėjas iš šio video:



Dainuojame ir šokame vienu metu. Jeigu buvo naudojamas piešimo metodas, paliekame jį, kad vaikai ir toliau matytų piešinius, taip tekstą geriau atsimins kiekvienas vaikas pagal savo geriausią mokymosi būdą: per matymą - asociacijas, klausymą, judesį.


6. Instrumentai


Ši daina parašyta E dur tonacijoje - tad instrumentus pritaikysime E pentatonikai.


Naudojame metalofonus arba ksilofonus (pagal tai, kokius instrumentus turime klasėje)

Prieš prasidedant pamokai paruošiame instrumentus: paliekame tik natas, kurios įeina į E pentatoniką - EF#G#BC#. Galima keisti tonacija, tačiau svarbu, kad vaikams ji būtų ne per žema.


  • Pirmiausiai vaikams leidžiame išbandyti instrumentą. Kadangi instrumentai paruošti pentatonikoje, visos natos skambės "teisingai". Raginame vaikus išgirsti ką groja, pagalvoti kur groja.

  • Tremolo - paaiškiname vaikams, kas yra tremolo - galima groti ant vienos natos arba ant dvieju natų, nesvarbu kurių. Vienas vaikas pradeda groti tremolo, tuomet pereina į improvizacija, kurią užbaigia vėlgi su tremolo. Kitas vaikas rate perima tremolo, tęsia su improvizacija, užbaigia su tremolo ir taip toliau perima kitas vaikas. Improvizacija keliauja ratu, kol kiekvienas sulaukia savo eilės.

  • Naudodami relatyvią solmizaciją prašome vaikų surasti Do ir Sol (E ir B).


  • Sukuriame stabilų pulsą pirmiausia rankomis grodami ant kelių. Grojame ant takto dalių 1 ir 3. Kai jau vaikams išeina pulso grojimas ir dainavimas vienu metu, galime pereiti atgal prie instrumentų ir tą patį pulsą groti ant Do ir Sol tuo pačiu metu.


7. Variacijos


  • Paįvairinimui galima struktūra: Stulpelį ir priedainį dainuoti ir groti (pulsuoti), tuomet vieta improvizacijai (mokytoja toliau laiko stabilų puslą ant ksilofono/metalofono ar kito instrumento kaip pianino ar gitaros), toliau seka antras stulpelis ir priedainis su aiškiu instrumentų pulsu.

  • O oho oho dalį galima groti Do Sol pakaitomis, o ne abi iš karto.

  • Trys grupės: 1. Šokis 2. Pulsas 3. Improvizacija Suskirstyti mokinius į grupes ir paskirti vieną užduotį iš visų bandytų. Vėliau apsikeisti.

  • Pridėti daugiau instrumentų, pvz: trikampis, barškutis, varpeliai. Iš jų sukurti dar vieną - 4 grupę, kurioje mokiniai gros būtent šiais instrumentais.



Štai toks pamokų planas Kalėdoms, kurį galite naudoti tiek su priešmokyklinio amžiaus vaikais, tiek su pradinėmis klasėmis. Greičiausiai šį planą galėsite naudoti daugiau nei vienai pamokai, taip pat kiekvieną užduotį galima ir toliau plėtoti. Tad jeigu Jums patiko, palikite atsiliepimą ir galėsime pratęsti šią pamoką ar sukurti daugiau panašių pamokų ateityje. Ačiū, kad esate su Solio programa!




1 509 peržiūros3 komentarai

Naujausi įrašai

Rodyti viską
bottom of page